vad hände , varför blev det såhär ?

Jag har en bästa vän.
En bra vän.
Men något har hänt.
Det känns inte längre som förr.
Är som om något har gått sönder mellan oss.
Inte längre lika bekvämt som förr.
Jag kunde prata med dig om allt.
Om hur jag mådde om ljus och mörker.
Men inte längre.
Berättar jag för dig så tar du det som en tävling.
Försöker bräcka mig. Jag vet att du mår dåligt.
Du kan prata med mig. Men jag kan inte prata med dig längre.
Du är så förändrad. Jag vet inte längre om jag känner dig.
Vi glider isär. Vi var ett isblock som flöt så fint.
Men det har det delats på mitten och vi glider längre och längre ifrån varandra.
Men det kanske det är jag som är problemet.
Jag glider från mängden av isblock.
Vi glider isär. Vem ska jag nu prata med.
Du är den enda jag någonsin har kunnat prata med.
Jag blir stum.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0